Op wereldreis 2008-2009

Op wereldreis 2008-2009

donderdag 17 juli 2008

Kleinmond in Zuid-Afrika

Way to heaven
Het kokerbomenwoud

Dit is een Rock-dassie, zeer nieuwsgierig.



Zo koud was het dus. Ik ook aan de muts.


Omstreden standbeeld in Windhoek voor gesneuvelde Duitsers. Straatnaam is overigens ook bijzonder.


De eerste etappen van onze reis zit er bijna op. Afgelopen dinsdag zijn we vertrokken naar Zuid-Afrika waar we twee weken in Kleinmond (ongeveer 100km ten oosten van Kaapstad) zullen zijn, voor we naar Singapore en daarna Sumatera afreizen. We merken dat het wel goed is om nu even pas op de plaats te maken, want de afgelopen 8 weken zijn we elke dag tot twee dagen verder getrokken en hebben we enorm veel indrukken opgedaan. In totaal hebben we ongeveer 10.000km gereden.

De laatste week in Namibie hebben we de woestijn in de winter in verschillende facetten meegemaakt. Behalve de kou, kan het ook gigantisch waaien. Een nacht zijn we zo ongeveer met tent en al van het dak gewaaid. We hebben toen maar besloten midden in de nacht de tent in te klappen en in de auto te gaan slapen.

Op dit moment zijn we in een internet cafe in Hermanus. We hebben enorm geluk met het weer, want de zon schijnt uitbundig! We hebben gisteren heerlijke dingen gekocht en een lekkere braai aangericht. Gelukkig kan ik langzamerhand mijn kaak weer wat beter bewegen, zodat ik ook weer van het eten kan genieten.

Vanmiddag kan ik voor een eerste check naar de tandarts. Eigenlijk was hij "fully booked", het wordt dus wachtkamer werk. Ik moet maar gewoon gaan zitten en kijken wanneer ik er tussendoor kan. Ben niet zo'n held bij de tandarts en ben huiverig voor wat hij aantreft :-(

6 opmerkingen:

Anoniem zei

He zus en schoonbroeder,
Zeker wel fijn om weer even een beetje bij te tanken na alle woestenijen en aanvallen van muitende eekhoorns! Rust een beetje uit en wees maar niet bang voor de tandarts, die gevoelloze wang trekt wel bij en lang leve de pijnstillers! Zo sprak een inmiddels doorgewinterde tandarts- en kaakchirurgbezoekster. In Nederland is het uiteraard weer een paaleuris zomer met regen, regen en nog eens regen! Kan je beter met je beurse kakie in het zonnetje zitten toch?
Dikke knuffels, Geraldine

Anoniem zei

Lieve broer en schone zus,

Hopelijk heb je niet te lang hoeven wachten bij de tandarts en is de schade snel te herstellen zodat je weer alive and kicking bent voor de rest van jullie wereldtoer! De kin ziet er al veel beter uit op de foto.
Ik ga nu naar beneden want ik heb dan geen muitende eekhoorns maar wel vandalistische katten en volgens mij viel er net een stoel om.

Liefs, Amiek

Jacqueline zei

Hoi Hoi,
goed te horen dat jullie veilig en wel in Kleinmond zijn aangekomen. Geniet van de rust en het zonnetje. Dat ontbreekt hier geheel. Ik ben het met Geraldine eens: het is een meer dan natte zomer. Verschrikkelijk!
Ben benieuwd of het allemaal goed is gegaan bij de tandarts, heb voor je geduimd.

liefs,
Jacqueline

Anoniem zei

Ha nicht en neef,
Leuk dat jullie weer in een 'civilised'omgeving zijn..... Kleinmond is prachtig, ik was er een weekend, dus weet hoe jullie daar zitten.10.000 km . is dus wel even van Jo'burg naar Amsterdam!!
Ik was 'even' een 14 dagen in Malawi. Heel apart, en heel veel gezien.
Hoop dat jullie nog even naar me bellen. In de avond ben ik altijd thuis.
Keep well!!
Liefs Margriet

Anoniem zei

Hallo Lieverds,

Van een daktent in de woestijn naar een huis met luxe dat zal even wennen zijn. Zet als je wilt eens een foto van het huis op de blogger dan kunnen we zien hoe jullie er nu bij zitten. Geniet er van en kom lekker bij.Beterschap met kin en tanden en good uut kieken.
Knufs Pa en Ma Sch.

Anoniem zei

Hey Regine en Frits,

We zijn behoorlijk onder de indruk van al het moois wat jullie gefotografeerd hebben. Werkelijk heel bijzonder! Heel veel liefs vanuit het natte Nederland!

Elisabeth, Igor, Carli en Noor