Op wereldreis 2008-2009

Op wereldreis 2008-2009

maandag 19 mei 2008

Voortrekkersmonument


Vandaag naar het Voortrekkersmonument geweest vlakbij Pretoria. Zie de foto hierboven. Een enorm imposant gevaarte met prachtige beelden over de trek van de Boeren vanuit Durban naar het noorden. Ook Pretoria bezocht. Dat vond ik niet een hele imposante stad. Wat ik wel mooi vond waren de Union buildings, de regeringsgebouwen, waar ook Nelson Mandela is beedigd. In de buurt van Johannesburg zijn op dit moment veel onlusten. De kranten staan er vol van. Dit land heeft veel zorgen. Nederland is wel een heel beschermd landje.

Morgen vertrekken we vanuit Johannesburg naar Windhoek in Namibie. We blijven 1 nacht in Windhoek en vertrekken dan richting Botswana, waar we eind deze week de bush ingaan. Ik weet dus niet wanneer ik het volgende bericht kan posten op de blog.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha lieve wereldreizigers,
Dat monument ziet er inderdaad indrukwekkend uit! Veel plezier in Windhoek en in de bush! Kijk uit voor nieuwsgierige olifanten (laat de sinaasappels even voor wat ze zijn) en enge creepy crawlers in schoenen en slaapzakken.Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende verhaal op de blog!
Kus, Geraldine

Anoniem zei

Lieve Regine en Frits,
Na een lekkere rust-pauze bij tante Margriet, nu dan echt op wereldreis.Vandaag dus in Windhoek aangekomen en dan de "Bush-Boes" in Lijkt me geweldig ,'k wou dat ik mee kon. Kijk goed uit en doe voorzichtig. Pa S.