Op wereldreis 2008-2009

Op wereldreis 2008-2009

maandag 8 september 2008

Onder water




Wij zijn letterlijk onder water op Bali. We hebben duikles! PADI Open Water is de officiele naam. We hebben een Nederlandse duikinstructrice, Tessa, die erg aardig is en super degelijk. Elke dag huiswerk. Dat betekent vele pagina's leerstof doorploeteren, vragen maken etc. Daarnaast natuurlijk de praktijkervaring: oefeningen doen in de zee.

We hebben eerst een proefduik gedaan om te kijken of we het wel leuk vinden. Ik vond het eerst supereng, maar daarna kwam de rust en daarmee het rondkijken en genieten van al het moois onder water. Al met al lange, intensieve dagen. Als alles goed gaat, hopen we donderdag het examen te halen.

Foto's! Dat lukt ons dus niet hier op Bali. De verbindingen zijn te traag om foto's op de blog te zetten, wat jammer is, want we hebben prachtige plaatjes van de Borobudur, Prambanan, de Bromo vulkaan, de Ijen krater en nog veel meer. Ik ga in Hong Kong deze foto's bij de oude berichten plaatsen, dus jullie houden de illustraties tegoed.

We vinden het erg leuk dat steeds meer vrienden een reactie achterlaten op onze blog! Het doet ons goed van jullie te horen. Wij zijn namelijk ook benieuwd hoe het met jullie gaat!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ondergedoken op Bali, het kan erger. Doen jullie wel voorzichtig?
En laat die hersens maar kraken. Zo houd je ze een beetje in conditie.

Liefs, Amiek

zusje zei

Ha Jaque Coustau's,

Mooi he die onderwaterwereld! Een top-ervaring vonden wij! Je zou er hoogtevrees van kunnen krijgen ;-)De Padi kun je overal weer gebruiken toch! Grevelingen in Zeeland kan ook zelfs!Fijn dat het in het nederlands is.
Lekker actief met body and brain.
Heb je al kennis opgedaan wat betreft de visa in China en de hoe en wat's? Moet ik nog navraag doen?

Geniet ervan,
Ernst Jinke Yasmin Marlies

Anoniem zei

Onderdompelen in Bali! Echt geweldig. Wat knap dat jullie dat durven, ik vind snorkelen al eng hihi. Hebben jullie dan ook een onderwatercamera a la onze Franse vriend Jacque? Anders geloven we het natuurlijk niet he!? Wanneer jullie weer thuis zijn kunnen jullie fietsen opduiken in de gracht voor het huis! Sorry, ben melig. Net weeeeer een wortelkanaalbehandeling gehad en de verdoving heeft ook een deel van mijn hersenpan aangetast volgens mij. boehoe. Veel succes met het examen donderdag! Dikke kus en goed uitkijken he?! Geraldine

Anoniem zei

Leuk! duikles!
Is het een internationaal erkend diploma / certificaat wat je morgen gaat halen? Er zijn hier 2 jaloerse meisjes die dat ook wel wat lijkt...

Groet,

Arjan.

F + R zei

Ja we hebben vandaag ons PADI Open Water gehaald. We mogen nu tot 18 meter diepte duiken.

Jacqueline zei

hoi hoi!

Wat een goed nieuws! gefeliciteerd met jullie padi. Het is zo leuk om onder water te zijn. Ik baal dat ik het niet kan halen vanwege mijn oren (kan niet klaren).

nu wacht het great barrier reef.....

liefs, jacqueline