Op wereldreis 2008-2009

Op wereldreis 2008-2009

zondag 28 september 2008

Annemieke blikt terug







Een goede week geleden vertrok ik naar China met een missie. Ik moest namelijk antwoord krijgen op de volgende vragen:
- Hoe gaat het met Frits en Regine?
- Neemt het geflirt van Regine met de lokale mannelijke bevolking zorgelijke vormen aan?
- Is Frits inderdaad - soms - rustiger geworden?

Het volgende kan ik daarover melden.
Het gaat echt goed met hen, ze zijn gezond, ontspannen en hun relatie is er alleen maar beter op geworden. Ze vormen een geolied team. Voor Frits is Regine nog steeds het middelpunt van de wereld en dat is heel bijzonder als je op wereldreis bent.
Ze hebben wel een metamorfose doorgemaakt. Op sandalen, Regine met een staartje, onopgemaakt, Frits met een driekwart broek waarmee hij thuis niet dood gevonden zou willen worden, ongeschoren. Heerlijk.
Regine wordt door de Chinezen vanuit de ooghoeken begluurd, maar ik maak me geen zorgen. Gisteren riep ze nog naar een opdringerige Chinese dame (do you want a watch?) ' Don' t touch my husband!'
Frits is echt - iets- rustiger geworden. Hij roept weliswaar regelmatig: ' ik begrijp die mensen gewoon niet!' En is oprecht verbijsterd over de communicatieproblemen die hij hier ondervindt. Maar zelfs bij het weggestuurd worden uit een taxi (met een wuivend handje) bleef hij kalm. Op een zeer druk plein gisteren verklaarde hij hoe dit hem lukt: ' ik denk de Chinezen weg en dan gaat het best goed'. Knap toch?

Kortom: ik kan met een gerust hart terug naar huis. Frits en Regine, bedankt voor de gezellige tijd en nog heel veel plezier op jullie wereldreis!

Liefs, Annemieke

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Lief drietal,
Wat een ongelooflijk mooie foto's hebben jullie gestuurd Ook de teksten erbij waren heel leuk om te lezen.We hebben ervan genoten. Ma was helemaal blij toen ze de foto's zag. Ik ook trouwens.
We zijn gisteren de hele dag met de trein weggeweest, daarom nu pas een reactie.
Gelukkig, dat jullie het samen zo goed hebben en met Annemieke erbij zit dat helemaal wel snor.Wordt ze nog niet nagefloten en kunnen Chinezen eigenlijk wel fluiten?
Benieuwd naar de verhalen van A. als ze dinsdag thuiskomt.
Jullie verder samen nog heel veel plezier en tot horens of ziens (via de computer).
Veel liefs van Ma en Pa Ven.

Anoniem zei

Lieve KIdden,

Heel fijn om weer wat foto,s te zien van onze stralende Frits en Regine en die leuke foto van Kiek en A,miek met Beer in hun midden. Wat zullen jullie een lol gehad hebben!Heel fijn ook om zo vaak Blogger te ontvangen.Iedere keer weer benieuwd naar de nieuwe avonturen.Morgen is het nog goed weer maar wanneer A,miek aankomt op Schiphol is het compleet HERFST.Wind en regen etc. Verheugd U reeds.!Nou liefs van Pa en Ma Schol.Doei.

Anoniem zei

Ook met driekwartbroek en sandalen zouden jullie prima passen binnen het crocsmodebeeld van Nederland (plastic sandalen met gaten, you hate'm or you love'm...). Super leuk om jullie drieën zo stralend op de foto te zien! Dikke kus, Geraldine

Anoniem zei

vraag me af bij het zien van de "vleesfotos',of het vlees daar ook van links komt.ik denk zo te zien recht in je smoel als je niet oppast.frits moet wel een reus zijn tussen al die kleine chinese mennekes.En trouwens sandalen zijn niet zo erg als pantoffels(o, nee he!!!)die Willem vanmiddag heeft gekocht.Geniet van jullie fotos en verhalen.liefs tante riet en willem.

Anoniem zei

Ik zie zomaar Frits zijn broer op de achtergrond van de 2 de foto, Groot, gestreept shirt, en een brilletje! Grappig!
Goed te lezen dat het OK gaat met jullie. "Blijft Braaf Bloggen! "

Groet,
Broer

Anoniem zei

Raar om de blog nu weer van achter mijn bureau te bekijken!
Leuk dat er weer veel reacties zijn. Ik heb gemerkt dat de wereldreizigers dat erg waarderen. Het is toch een link met thuis en alle familie en vrienden die ze zo missen.

Ik ben erg benieuwd hoe Peking gaat bevallen. Waarschijnlijk is die stad toch nog weer net iets minder 'aangetast' door de hang naar nieuw, hoog en glimmend. Al is er afgelopen jaar ook daar veel veranderd. Wat mij betreft blijven de hutongs het mooiste deel van de steden. Laten we hopen dat die niet volledig gaan verdwijnen.
Ik heb ook gemerkt dat de mensen die het minst verwesterd zijn juist de meeste humor hebben. We gaan vast nog mooie verhalen horen.

Liefs, Amiek

Anoniem zei

Ja, jullie ontkomen er niet aan, maar blijf jullie volgen.Zou best eens willen weten, wat jullie tot nu toe het meest imposante vonden, en wat de meeste indruk heeft gemaakt........... en geniet, geniet. Liefs 'tannie' Margriet