Op wereldreis 2008-2009

Op wereldreis 2008-2009

vrijdag 15 augustus 2008

Jarig en Blik op de Weg


In bad en meteen de afwas doen. Danau Toba.


Wij.
Danau Toba

De was, spelende kinderen en de ferry. Danau Toba.


Rijstvelden in de buurt van Danau Maninjau.


Lieve mensen, vandaag ben ik 40 jaar oud geworden en jullie hebben mij niet vergeten! Dank voor alle SMS-jes en emails. Op dit soort dagen mis ik mijn familie en vrienden, dus dat doet goed. Frits had voor mij een verjaardagstaart geregeld en ik voelde mij vanmorgen daardoor meteen "echt jarig" .
Vandaag weer een heel avontuur beleefd. We zaten voor mijn gevoel in een aflevering van Blik op de Weg. Maar dan wel een aflevering met hele hoge kijkcijfers. We hadden een busje geregeld voor vervoer van Danau Toba naar Medan op Sumatra. In zo'n busje worden dan 7 passagiers geperst. De bagaga wilde er eerst niet in. Vond ik erg grappig. Duwen, trekken, ze zijn er een half uur mee bezig geweest. Het is gelukt.
Op weg. Met een voortdurend toeterende chauffeur. Ik heb getimed. De claxon is hooguit 15 seconden achter elkaar stil geweest. We gingen dus toeterend, drukkend door het verkeer. Inhalen op wegen zo druk als de A4 maar dan tweerichting verkeer. Het verschil met Nederland is alleen dat al het verkeer een beetje inschikt. Een beetje naar links een beetje naar rechts, ertussen, drie auto's naast elkaar, vier auto's naast elkaar. Maar het lijkt net of ze snorharen hebben om te voelen hoeveel ruimte ze nodig hebben. Meestal gaat het goed.

De afgelopen dagen hebben we ons aan het Toba Meer verder bekwaamd in de kunst van het nietsdoen. Gezwommen, gelezen en genoten van de ongelooflijk ontspannen sfeer. De mensen zijn buitengewoon vriendelijk en kunnen zo stralend lachen, dat je gewoon ook moet lachen. Het is de droge tijd. Het regende elke avond. Maar hier geeft dat niet, want onder een afdak kun je dan heerlijk buiten zitten, want het is nooit koud.

Morgen gaan we vanuit Medan verder naar het noorden naar Bukit Lawang, beroemd vanwege de Orang Oetangs. Het is daar bloedje heet en erg vochtig, maar ik wil die apen wel zien. We hadden dinsdag een boot van maatschappij Pelni willen nemen van Medan naar Jakarta op Java. Deze boten gaan 1 keer per week, dus dat kwam mooi uit. Maar helaas, net deze week is de boot in onderhoud. Een week wachten vonden we wel wat veel, want in Medan moet je niet te lang zijn. Hectisch en grote luchtvervuiling, leuk om even op te snuiven maar niet te lang. Daarom gaan we dinsdag met het vliegtuig naar Jakarta, van waaruit we verder over Java zullen reizen met de trein.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

De ontspannen sfeer is helemaal aan jullie te zien. Heerlijk.
Ik hoop dat de taart heeft gesmaakt en dat dit een onvergetelijke verjaardag was. 40 word je tenslotte maar 1 keer en waarschijnlijk vier je ook maar 1 keer je verjaardag op Sumatra!

Kus, Amiek

Anoniem zei

Lieve Jarige en Frederik,
Heerlijk dat we je stem even gehoord hebben.we hebben net jullie reis-foto's bekeken,ze zijn prachtig en het verslag erbij gelezen h.s.leuk.De foto's van je verjaardag vinden we geweldig. Wij hebben ook taart gegeten ter ere van je verjaardag in Drimmelen en daar gevaren in de Biesbosch.Prachtig weer gehad en een mooiuitkijkplekje op de boot.
Nog een goede reis verder en kijk goed uit!!!
Kus Pa en Ma.

Anoniem zei

Lieve jarige Jet en schoonbroer,
Wederom, wat een mooie foto's en avonturen! Een hele unieke verjaardag! Had die Frederik toch maar weer goed geregeld met die verjaardagstaart! Mochten jullie trouwens ook toeteren? hihi.
Dikke kus, Geraldine

Anoniem zei

Lieve nicht en aangetrouwde neef, heb net alles bekeken,en geloof me maar Regien, jeziet er echt nog maar uit als 39!!!
Haaaaapppy birthday!!!!
Liefs willem en rietje.

zusje zei

Ha die Regine,

Van harte gefeliciteerd jonge blom!
Een hele fijne dag nog (zal al wel om zijn daar..) Morgen neem ik een taartje op je! Oh nee, op mezelf want dan word ik 42 ;-)) Gewonnen!

Foto's zijn weer prachtig. Veel plezier op Java!

Gr Ernst Marlies en de meisjes.

Anoniem zei

Regine nog van harte met je 40-ste verjaardag.Groooooooooote meid!
Frits ook van harte.
En........ proost!! Jammer dat jullie daar geen 'Gewurztraminer' hebben.
Liefs Margriet

Anoniem zei

Hallo Regien en Frits, nu hoop ik, dat ik dit zo goed doe, want al die tijd dacht ik dat er iets fout was gegaan en ik niet meer kon mailen!!! Maar jullie hele verhaal zit in de computer eb dan ga ik dat op mijn gemak eens even lezen. Wat een reis joh en dan nog jarig zijn en op de foto met een echt stuk taart, van harte namens ons beiden. Jullie genieten volop en zien zo veel, daar moet je minstens een jaar van bij komen!!!! Hier alles zo z.n gangetje, Bupe is 8 Augustus 87 geworden, dus heb ik toch aardig voor hem gezorgd||||| Iedereen was er en ook de kinderen van zijn broer en dat was heel gezellig, we hebben niet zo,n grote familie. En bij jullie is het heel rustig, zie de buurman zelden, heeft wel een stevig paar handen, stelde me voor en kreeg een flinke grote , heel grote hand. Alles is in de buurt niet verandert hoor, dus wij wachten ook rustig tot jullie volgend jaar weer terug zijn. Ga morgen op mijn gemak jullie veslag lezen en zal het voor de baascopieren, dan is hij ook bij.We wensen jullie nog heel veel fijne tochten, wij doen het met de Olym[pische spelen, maar dan krijg je toch ook een beetje de indruk hoe het daar is. Liefs en groetjes van ons beiden, de Buurtjes van No. 10 S en B Bruinsma